Hotspots Utrecht

11:59

2 jaar geleden is er een grote verandering in mijn leven gekomen. Het klinkt spannender dan dat het is: studeren in een stad. Zeker voor mij, een meisje uit een dorpje waar 200 mensen in wonen en iedereen elkaar kent, is dat wel een stap. Ik was er zo aan toe. Even iets anders. Met het openbaar vervoer reizen, nieuwe mensen leren kennen, zomaar de stad in kunnen, ga zo maar door. Enige nadeel: ik geef echt zo veel geld uit. Ik hou van lekker eten, waardoor ik de eerste ben die voorstelt om even in de stad te gaan lunchen als er een les uitvalt. Super annoying, maar that's me. Hierdoor ben ik ook wekelijks te vinden in de stad van Utrecht. 


Ik heb super leuke, sfeervolle plekjes gevonden die ook echt mijn vaste hotspots zijn. Tuurlijk probeer ik nu en dan nog wel nieuwe hotspots te vinden, maar ik heb de laatste tijd toch wel mijn vaste favorieten gecreëerd.  Toen ik nog op het VMBO zat, ging ik wel eens naar Utrecht om een dagje te shoppen. Als we dan wat gingen eten, gingen we eigenlijk standaard naar de Subway, de McDonalds of de KFC. Dit is eigenlijk zo zonde, want je kan heerlijk lunchen aan de gracht of op het Neude voor een prima prijsje. Hoog waarschijnlijk voor dezelfde prijs die je kwijt bent bij de McDonalds of de KFC als je een menu koopt. Het is toch veel gezelliger om ergens te gaan zitten waar je ook daadwerkelijk even je rust kan pakken, en natuurlijk: je lekker vol vreten. Dat is toch wel een must op zo'n dagje shoppen. Vandaar dat ik eens mijn favoriete plekjes in Utrecht met jullie wil delen, die op prima loop afstand zitten van de stad. Geloof mij, dit is "veeeel" gezelliger dan de McDonalds (wat op zijn tijd ook heerlijk kan zijn hoor). 





1. De beurs
Dit is zo'n ontzettend chille plek. In de zomer is het zonder twijfel mogelijk de meest fijne terras plek. Midden op het Neude, in de zon, fijne zitplekken, heerlijk om te lunchen én op in de avond een hapje te eten, en niet te vergeten: het meest gezellige personeel. Ik heb met mijn vriendinnetjes echt een band opgebouwd met het personeel van de Beurs. Dit deels omdat we in de zomer er misschien wel 3x per week zitten (oops), maar ook in de winter is de Beurs super. Het is binnen super mooi aangekleed en er hangt een gezellig sfeertje. De borrel hapjes van de Beurs zijn echt life en als je er gaat zitten, kan het zo zijn dat je er 3 uur later nog zit. Helemaal top. 



















2. Stan & Co
Dit is over het algemeen best een bekend plekje. Het zit ook niet alleen in Utrecht overigens. Het is een wat "hipper" plekje dan de Beurs. Ook de menu-kaart is wat specialer. Ze hebben bijvoorbeeld de beste chili cheddar fries. Je krijgt toch gewoon spontaan honger als je dit alleen al leest? En geloof mij, wanneer je dit proeft, wil je het elke dag. Daarnaast verkopen ze ook nog andere borrel hapjes zoals gamba staartjes en bitterballen. De lunch en diner kaart is ook helemaal top. Binnen hebben ze de meest relaxte banken waar ook echt iedereen wilt zitten. Als er een bank vrij komt, strijd iedereen om die plek. Het is over het algemeen ook altijd best druk, maar dat is redelijk normaal voor de kwaliteit en vooral de gezelligheid binnen. Ik zit er ook regelmatig om aan deadlines te werken, want het is gewoon een rustig sfeertje.  


3. Winkel van Sinkel
De Winkel van Sinkel zit naast de (ook super toffe) Urban Outfitters en is een te gekke terras plek. Het terras heeft uitzicht op de grachten en je zit er altijd heerlijk in het zonnetje. Als ik dit gezicht voor me neem, krijg ik weer zoveel zin in de zomer. Heerlijk, can't wait. 


















4. Luc
Ook Luc is een leuk barretje / cafe, maar wel erg uniek. Het interieur is super inspirerend en anders dan anders. Wanneer je de deuren van Luc opent, word je automatisch vrolijk. Je ziet overal planten, bomen en het geeft echt een tropische uitstraling. Wel ben ik absoluut niet de enige die Luc heel tof vind, want het is letterlijk altijd ontzettend druk. Je moet soms ook gewoon geluk hebben om er terecht te kunnen met een grotere groep. Wanneer je er dan wel terecht kan, ben je wel super blij want de service en de kwaliteit is super goed.


5. Yoghurt Barn
Nogal voor de hand liggend wat voor producten de Yoghurt Barn verkoopt: yoghurt. Je kan je eigen yoghurt soort kiezen en daarbij maak je je combinatie met toppings. Daarnaast verkopen ze heerlijke koffie, croissants en andere hartige hapjes. Er is voor ieder wat wils en je kan er super fijn ontbijten. De sfeer is heel kalm en het is super top om daar lekker wakker te worden en je dag te beginnen. Ook verzorgen ze super leuke high-tea's.


Dit is voor nu mijn top 5 hotspots in Utrecht. Dit veranderd door de maanden heen wel heel erg, want ik ben redelijk snel op dingen uitgekeken en dat geldt ook voor restaurantjes. Als er dan een hotspot langer dan een jaar in mijn top 5 staat, is het ook wel serious business... Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, en laat jullie hotspot van Utrecht weten. Ik ben benieuwd!

You Might Also Like

1 reacties

  1. We offer loans with 3%,we offer Debt consolidation loans, business loan, Private loan,car loans, hotel loans, student loan, personal loan Home Refinancing Loans,For more details Email: ( trustenquiry05@gmail.com )
    ----------------------------------------------------------------------------
    Wij bieden leningen met 3%, bieden wij schuld consolidatie leningen, business lening, persoonlijke lening, autoleningen, hotel leningen, student lening, persoonlijke lening Home herfinancieren leningen, voor meer informatie Email: (trustenquiry05@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen