Mijn guilty pleasures

04:24

Iedereen heeft het wel: een quilty pleasure. Maar wat is het eigenlijk? De letterlijke definitie is: "iets waaraan men stiekem genoegen beleeft hoewel men weet dat het eigenlijk niet hoort." Als je dat leest, denk je gelijk aan iets wat intiem is, maar dat hoeft helemaal niet. Het kan van alles zijn. Het kan van nagels bijten oplopen tot hoge hakken dragen, ga zo maar door.

Mijn quilty pleasures zijn tegenwoordig niet echt stiekem meer. Iedereen weet het. Het worden eigenlijk bijna obsessies. Ik vond het wel grappig om het hier over te hebben met jullie. Ik ben ook super benieuwd naar jullie quilty pleasures, en hoe jullie hier over denken.

Ik ben sowieso al een internet freak en hou ook heel erg van films en series. Ik kan daar echt van genieten. Lekker het bad vol laten lopen, macbook erbij en relaxen. Me-time. Even geen gezeur om me heen, me even lekker te kunnen verdiepen in een film of serie, love it. Nu de winter er weer aankomt, is dit natuurlijk al helemaal ideaal.




Ik ben verslaafd aan Lord Of The Rings en The Hobbit. Ik heb denk ik de twee trilogieën wel al 8 keer heb gekeken, en dan ook echt alle 3 de films. Dan zou je wel denken, dat word toch gewoon super saai? Nah ah, ik blijf er zo van genieten. Ik huil nog altijd wanneer Thorin, Kili en Fili dood gaan, wanneer Frodo de ring in het vuur gooit, wanneer Frodo wakker word na zijn avontuur en Sam ziet, nog altijd. Het word nu best wel een obsessie en is eigenlijk in fact geen quilty pleasure meer aangezien iedereen weet dat ik helemaal geobsedeerd ermee ben. Hetzelfde geld voor Harry Potter. Wanneer de kerst periode aanbreekt zie je elk Harry Potter deel weer voorbij komen op TV. Dat is toch genieten? Lekker met een kop warme chocolade melk, wat te snacken en niet te vergeten je familie op de bank ploffen en genieten van Harry Potter.

Muziek, ik denk dat dit voor iedereen ook wel geld. Iedereen heeft een basic muziek stijl zoals de top 50 om overdag te luisteren of broederliefde en techno voor het feesten. Toch zie ik vaak om me heen dat iedereen wel een muziekstijl heeft waar vele niet van weten dat diegene dat best chill vind. Ik heb dat bijvoorbeeld met muziek van Twenty One Pilots en The Weeknd. Ze zijn door de jaren heen wel super populair geworden, maar vroeger waren ze altijd in Paradiso te vinden. Dit is een kleinere zaal, want de hoeveelheid kaarten die ze verkochte zouden niet geschikt zijn voor de arena. Nu kunnen ze denk ik beide wel een arena vullen. Ik vind ze nog altijd super toffe artiesten en luister er nog elke dag erg graag naar. Ook ben ik een echte deep house freak. Maakt niet uit hoe laat het is, vind het overdag super fijn maar met uitgaan kan ik er ook helemaal op los gaan. Eigenlijk als ik eens goed nadenk over mijn muziek smaak kan ik alles wel waarderen. Ik kan namelijk ook ontzettend goed gaan op rap, denk dan aan Post Malone, Travis Scott, Drake, Rae Sremmurd en Bryson Tiller. Zelfs een uurtje hardstyle op een avondje uitgaan kan ik prima hebben. Komt misschien deels doordat ik elke zaterdag uitga en dan onderhand elke muziek style wel gehoord heb, maar oké.

Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar jullie quilty pleasures, en weten de mensen in je omgeving hier ook van of hou je dit echt voor jezelf? Share!

You Might Also Like

0 reacties